الأحد، 19 يوليو 2009

وكأنك دنيا السلام

دنيا إنعدم منها الضمير دنيا أنا فيها الآسير دنيا مات فيها الخير يأخذون ولا يعطون نعطيهم ونحن ماجبورون فهل ليس من حقنا أن نأخذ مثل ما نعطىهل هم ملآئكة لا يخطؤن ام أنى خلقت لهم ام اننى معدووم الآحاسيس (أصدقااااااااااااااااااااء)من دون أى فعل بل هم مظاهر يتباهون وكأنهم من أجلى ولكنهم فى أول محنة لم يظهرون أخذو منى الكثير ولم يعطونى ا ما يختارون هل انا شبه إنسان ام أنى فى هذه الدنيا من التائهوون.......عفوا سامحونى أنا لا أعرف من أنا ولكننى من من الذين يحسون فيكتبون..... وكأنك دنيا السلام

هناك 17 تعليقًا:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

موضوووع رائع يامحمد جزاك الله خيرا ... اي والله صاجة لو انعدم الضمير انتهى الإنسان و المفروض الواحد يحط في باله قول الله تعالى " ألم يعلم بأن الله يرى " و أيضا " و سيرى الله عملكم و رسوله و المؤمنون"علينا بالشعور بأن الله يراقبنا .. أدعوكم أخواتي و أخواني لسماع اسم الله الرقيب للداعية عمروا خالد عسى الله أن يرزقني إياكم ضميرا حيا يرضى الله عنا به

مع تحياتى
ايناس

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

محمد سمعت اغنيه ياسر الرماح وقت الصحاب
بيقول وقت الصحاب راح وانتهاء والطيبه مبقاش وقتها صحاب يعنى مش صحاب اللى خان والتانى كدب الى بيصحبك لقرشك والى كان يقصد يغشك من النهارده انا حا ابقى واعى صحبى ياناس بس دارعى واللى كان عامل حبيبك والى كان غدره من نصيبك



اخر كلامى ليه تبكى وايه يفيدك ندل كانت مدد له ايدك وخلاص وقت الصحاب رااااااح وانتهاء رجاء منكم ياريت اى حد ما يدشى الامان الا لنفسه لان غدر الصحاب اصعب من غدر الحبيب وخلص الكلام

واكيد طبعآ انت فاهم قصدى ايه

ربنا يصبرنا على ما بلانا
تحياتى ليك

ايناس
المجروحه والمظلومه زيك يامحمد

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

لا تسألني عن الخيانه فأنا لا أعتقد أن هناك كلمات قادره على وصفها

ريمان يقول...

للاسف احنا فى دنيا مات فيها الضمير مش بس انعدم


:(

ايمان روحي يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اول مره علق عندك يامستر
يؤسفني انك تكون مجروح
بجدمش عارفه اقولك ايه
بس متفقدش الامل
يمكن نكون عايشين بغابه
بس بردو الغابه مش كل اللي فيها مفترسين
خلي عندك امل
اوعك توقف عند نقطه وتقول خلاص
لو علي الجراح فالكل انجرح
ولو علي الالم كل واحد فينا مجروح
جرح ومعلم
وروحو هتطلع من الالم
لكن من القوة انك تبتسم ودموعك بعينك
متزعلش
اللي بيروح
بيجي غيره
والجرح بيلتام
ممكن يعلم
بس مش هيروح
عشان نفتكر ان احنا تجرحنا
ونحذر في المرة الجايه
الصداقه حلوة
بس اعرف اختار صديق
بجد
يارب تقوم من محنتك اقوي
ومتنساش اللي مش بيموتنا بيقوينا
ضفت مدونتك عندي
وهتابعك انشاء الله
بس بتمني المرة الجايه
تكون جراحك التامت
والدحكة رجعت
حاول
ويبقي التواصل
تحيـــــأتي

thunder يقول...

اولا ماينفعش ابكى على اللبن المسكوب اى نعم ان كلامك حاصلى واتالمت منه جدا لكن لانى مريت بى المرحلة دى فقهول دا اولا ميستهلش من الاساس انه يطلق عليه لفظ صديقى
واحمد ربنا انه ربنا بيحبك وكشفلك المواقف دى بدر وفى توقيت زى دا
فاهمنى
وبعدين يابنى دا انته حظك من السما مش من السما اوى يعنى من السحاب ليه لانك مقرائتش البوست بتاعى وعليه وقعت فى التهلكة ههههههههههههههههههه
اخى العزيز فعلا شر البلية ما يضحك انا بجد حاسس بى احساسك واتنمى تشوف الصورة من زواية ان ربنا بيحبك وكشفلك شخص مخادع من بدرى
واتمنى تنسى وتتعلم انه اذا وثقت بحد غير نفسك هيكون دا نهيتك انا اتعلمت كدا

سماء يقول...

انا شايفة ان الصداقة دية ليها شروط

وهى مش موجودة دلوقتى وعلى فكرة

الكداب بيبان والخاين بيبان بس أصعب شىء الالم اللى بتتركة الخيانة بس احنا نقدر ندواية بأيدينا وأنا مقدرة شعورك بالخيانة والغدر

وفية مثل بيقول اعرف صاحبك وعلم علية

دمت بكل خير

fL0weR-giRL يقول...

السلام عليكم
************
بجد معظم كلامك صح 100%
في ناس يحبوا يخدوا ومايدوش فعلا
بس فيه اصدقاء مش بس بيكوني اصدقائك وزي اخواتك كمان بس الواحد يختار صح

انا عجبني اسم الموضوع اوووووووووي لان فعلا في الزمن داه لازم نقول علي الدنيا السلام

ومافيش اي حد بيعمل اي حاجه لحد الا لما تكون ليه مصلحه فيها

لاحول ولا قوه الا باله العلي العظيم

**تقبل مروري **

الحــ ــزين يقول...

عاشقة الأحزان

متشكر جدا ليكى



دمتى بخير

الحــ ــزين يقول...

ريمان

هههههههههههههههههههههههه



ممكن وجايز

متشكر جدا

الحــ ــزين يقول...

ايمان روحي


متشكر جدا ومش عارف أوصفلك أنا سعيد بزيارتك إزاى بس اللى لازم تعرفيه ان انا مش بتكلم على حد واحد او معين انا بتكلم على الناس كلها اللى باعرفها

دمتى بخير

الحــ ــزين يقول...

thunder

معلش ممكن أكون انا اللى غلط

ولازم أمر عندك دا شرف ليا



دمت مبدع

همس الارواح !! يقول...

بجد كلامك حلو اوى والدنيا هى اللى بقت غريبه واللى بيحصل فينا بقى كتير اوى

بس الضمير ده كلمه اتنست وخلصت خلاص

بجد مش عارفه اقولك ايه اكتر من كده
بس كلامك حلو اوى

تحياتى ليك

الحــ ــزين يقول...

سماء

لو كل واحد بيتحكم فى اختيار الصديق كان كل واحد منا اختار أطيب صديق وأجمل حبيب أعذرينى


دومتى مبدعة

الحــ ــزين يقول...

fL0weR-giRL

الإحساس مش بالإختيار وياريته كان اختيار كان ريح ناس كتير


دومتى مبدعة

الحــ ــزين يقول...

الحــ ــزين


بجد متشكر ليكو ياجماعة مش عارف أشكركو ازاى بس انا سعيد بيكو جدا

شكرا جذيلا

الحــ ــزين يقول...

همس الارواح !!

انا اللى سعيد جدا بمرورك وبجد متشكر ليكى


دومتى بخير

قلبى يتمزق


hi5