الاثنين، 7 سبتمبر 2009

كنت وسأبقى وحيدا

يجماعة المرة اللى فاتت انا جيت وقلتلكو ان فيه وحدة فى حياتى
انهارة انا بقولكو وانا فايق جدا مفيش اى حد فى حياتى
غير نفسى والوحدة ومش هاعيش غسر لكدا علشان انا عارف انو مفيش غير كدا
أنا اسف انى كل مرة بنكد عليكو ...!!!!

هناك 37 تعليقًا:

زهور الامل يقول...

اولا ماينفعش تكون راجل وتكون بالضعف ده وتخلي الحزن يتملك منك بالشكل ده

مش معنى ان ربنا مش وفقك مع انسانة انت حبيتها يعني دي نهاية العالم

احنا عايشين في الدنيا دي علشان نتعلم منها ونشوف ونعرف الناس اكتر

انت لسة متعرفش ربنا شايل ليك ايه
يمكن شايل ليك حاجة اجمل واحسن وحب اقوى واوفى واجمل

علشان خاطري بلاش الياس والحزن ده وخليك اقوى من كدة

نصيحة من اختك الكبيرة

تحياتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم

كل سنه وانت طيب يامحمد

مالك ايه اللى حصلك كده ماكنت كويس

عامة متزعلش نفسك وصدقنى مافيش حد بيعيش من غير حد فى حياته مش شرط انك خسرت انسانه يبقا الدنيا وقفت لحد كده

معلهش رب كريم واحن من الكل
ربنا يكرمك ويهديك للصواب
ومعلهش انا كنت تعبانه بقا ليا كام يوم والحمد لله بقيت كويسه
متشكره على سؤالك عنى

مودتى يا محمد
ايناس

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

محدش بيموت من الحب ولا بيموت لو حبيبه بعد عنه..اررررررررمى ورا ضهرك كله دا العمر بيعدى يبأه الحزن مش هيعدى....
جمد قلبك واللى يحبنا نشتريه يعمرنا واللى يبيعنا نكسر وراه زير وهو اللى خسر...

غير معرف يقول...

متزعلش نفسك اووي

فترة وهتعدي معظمنا مرينا فيها و حبينا تاني عادي يعني :]

صدقني الحب اجمل حاجة في الدنيا ومهما انخدعنا بنرجع نحب تاني ونعيش نشوة الحب

ربنا معاها البنات كتيرة وهتلاقي غيرها ^ـ*

ربنا يوفقك ويسعدك يارب

وكل سنة وانت طيب :)

مي يقول...

ياسيدى انت مش لوحدك كلنا معاك واخواتك وبنحبك وربنا ان شاء الله يعوضك احسن بس متزعلش وبلاش نبرة الحزن دى انت بجد انسان جميل جددددددددددا
وطمنا عليك

noon kiko يقول...

انا نفسى افهم انت بتحب ازاى بجد
معلش تعليقى هيوجعك شويه
ويمكن الكل يقول انه عيب عليا لما اجى ومقفش جمبك واقولك كلمتين حنينين

بس اعذرنى اللى ف قلبى على لسانى وانا عايزه اساعدك بجد
بس انت لازم اصلا تقرر يعنى ازاى تحب
ويعنى ايه حب

من فتره قلت انك كنت بتحب واحده وسبتوا بعض
وبعدين حبيبة صحبك كلمتك ومش عارف ايه وعملتلك مشاكل وانت استسلمت
وفجأه قررت انك بتحب واحده مدونه
وفجأه بردوا لقيت نفسك مش بتحب

ايه؟
فى أيه؟
مش كده
اقعد مع نفسك وشوف
لو عايز حاجه يبقا لازم تعمل المستحيل
دانت لو مقتنع بفكره معينه لازم تحارب عشان تنفذها
وانت من النوع المستسلم جدا
مش طيبه
ده انهزاميه
ودى اسوأ
وشايف الدنيا دايما سودا وكئيبه ليه؟
الدنيا فيها الوان
حب واتحب
واكره
واضحك
وابكى
واجرى
واقف
وانسى
وافتكر
مش كله لون واحد
وحابب دايما دور الشهيدواللى الدنيا ظلماه
فوق يا محمد
كلنا عشنا ايام سودا وقمنا تانى
وبقينا كويسين
مفيش حب بيكسر
فى دايما حب يقوى
لازم تكون واثق من اللى عندك
ولازم تدى مشاعرك للحد الصح
مش لاى حد
ولو الحب ده فشل
مش مهم
النيا بتمشى
وهتحب تانى
لو بصيت ف المرايه بس
عمرك ما هتشوف غير نفسك
بص ف لوح ازاز
هتشوف نفسك ومعاها ناس تانيين

معلش
يمكن يزعلك كلامى
بس ياريت يجيب نتيجه

rssamet_algera7 يقول...

شوو هالتشاؤم هاد كله يا ابني
مين هلاء الى بيطلعلو يحكى انا بتمنى انى اشوفك مبسووووط
طيب احنا مش هنسيبك فى حالك.. مش بردو اصحابك
واكيد بتهمنا سعادتك وما بيرضينا تكون وحيد وحزين
ربنا يسهل امورك وان شاء الله هالفترة تنهتى على خير
وخليك متفائل على طوول

تحيتي لعيونك

Rosie يقول...

العنوان شدنى من أول ما قرأته...بس عايزة أقول لك حاجة...لو فى حد كان فى حياتك و معدش موجود...ده مش معناه أن الوحدة بقت البديل..لأ أيد فى حد تانى هيجى...و احتمال تكون أحسن من االر راحت..دقدر..

Zinab Mohsen يقول...

السلام عليكم ...
امممممممممم , بص هقولك على حاجة الوحدة شعور بيجي لكل الناس تقريبا في فترات مختلفة من حياتهم ...
فلو بصيت للموضوع من زاوية تانية هتلاقي إنك فعلا مش لوحدك , بالعكس معاك ناس كتير زيك بتحس بالوحدة برده :D ...
نصيحتي ليك , خليك ملك نفسك , انت سيطر عليها مش هيا اللي تسيطر عليك ,
يعني امسك احساس الوحدة ده وحطه تحت رجليك , وقوله إني أقوى منك ...
وان ربنا أكيد بيعدك لحاجة أكبر علشان كدة أراد انه يخليك تمر بفترة صعبة شوية في حياتك ...
ودمت بخير ...

سندريلا يقول...

السلام عليكم/ عزيزى الحصان الاسود مش ينفع تكون وحيد لانك بين اهلك وجيرانك اصحابك والحياه ممكن تتعاش من غير حب وكمان دى مش نهايه الدنيا لان اكيد ربنا لسه مش قرب ليك الانسانه اللى تكون بجد مخلصه ليك وتقدرك متزعلش على اللى فات عيش حياتك بحبك لاهلكوقريبك وصحابك وبجد دى طريقه مجربه عاوز تحب وتنسى الدنيا اتعامل مع اطفال صدقنى هتحس انك مرتاح جدا لانهم مش بيعرفوا يخدعوا ولا يكذبوا ولو الاطفال حبوك اعرف ان اللى بعدوا عنك اكيد اكيد خسروك وبجد متندمش على حاجه ضاعت لانها مش خير ليك


تحياتى لك/ سندريلا

Asmaa Fathi يقول...

تفائلوا بالخير تجدوه

مينفعش نستسلم لأي سبب مهما كان

دائما غدا يحمل الأجمل

تحياتي

الحــ ــزين يقول...

زهور الامل
متشكر جدا ليكى ياقمر على الزيارة الجميلة دى ....ومتشكر بجد على النصيحة الجميلة دى
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

عاشقة الأحزان
انتى مش عارف أقولك ايه انتى حد فوق الوصف والله مش مجاملة !!!كفاية انك حد قريب منى ديما وحاسس بيا ..يمكن الناس اللى بقول عليهم صحابى عمرهم ما حسو بيا ..طبعا لو كتبت كتب فيكى والله مش هاتكفى اللى انا عاوز اقوله بس المهم انى عاوزك تعرفى انك حد غالى عندى وبعتز بيه جدا ...
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

الشعب لابد له من حكومه تشكمه
اولا لما بشوف العنون بموت من الضحك
انتى أكيد شخصيتك جميلة جدا والناس كلها بتحبك ...ثانيا رميت ياستى ولا يهمك...وديما عاوز أشوفك كدا
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ
اللى مزعلنى انك مش موجودة من زمان ..
مفيش حاجة تانية مزعلانى ولا يهمك كبرى المهم انى ابقى مطمن عليكى انتى اللى فين ...يارب ...دومتى بخير

الحــ ــزين يقول...

مي
انتى حبيبتى والله وعارفة انا بموت فى هزارك قد ايه وربنا ما يبعدنا عن بعض ونفضل اخوات ديما ياقمر انتى اللى ابقى طمنينى عليكى..أشوفك ديما سعيدة يارب

الحــ ــزين يقول...

واحده من الناس*n*
أولا انا بشكرك جدا على تعليقك
ثانيا مع انك ديما ظلمانى بس مقدرش استغنى عن نقضك المهم انتى عاملة ايه وسيبك منى ..اى محنة ان شاء الله هاتعدى ...المهم اللى يقدر يتخطاها هااااااااا !!!صح ولا انا غلطان..دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

rssamet_algera7
ياستى انتى صاحبتى غصب عنى
هو انا أقدر أقول غير كدا دنا أقتلك نفسى لو انتى قلتى كدا ...هههههههه..يارب ما يحرمنى منكو ابدا ..دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

Rosie
انا عمر الوحدة ما كانت عندى بديل بل هيا الاساس ..ولا يهمك كلنا بنعيش سواء لوحدنا او مش لوحدنا ..متشكر جدا ليكى كفاية انى ديما بلاقى تعليقك
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

Love Is Life
هههههههه..انتى ليه حاسة بالوحدة دا شباب المنصورة كلهم زى القمر ولا انتى ايه رايك ..اوعى تكونى وحيدة انتى كمان أكيد زى القمر
سيبك منى انا عايش يوم كدا ويوم كدا المهم مش تحرمينى ديما من زيارتك
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

سندريلا
اكيد انا بين اهلى وجيرانى بس صدقينى والله الوحدة احسن بكتير من انك تكونى بتحبى حد وهو اصلا مش حاسس ولا مقدر الحب دا
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

Asmaa Fathi
ماشى ياست المتفائلة ..ههههههههه
المهم بالنسبة ليا هيا الزيارة ..ومتحرمنيش منها
دومتى سعيدة ومتفائلة ديما يارب انا بدعيلك اهو

سمسم/سما يقول...

السلام عليكم
ازي حضرتك
علىفكرة انت الي بتعمل في نفسك كده
انت الي قررت تحب
وقررت تكتب فالمدونة انك بتحب
وفررت متبقاش تحب
وكمان تقلنا
كل حاجة بايدك انت
على العموم كل سنة وانت طيب
العيد قرب

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم....
ياعم مالك بس هو أنا بدأت أشك أنك تحب الحزن...
.......
كلووووووو بيعدي ....
والله يعوضك خير ...
خلي أملك بالله كبير ...
....
في امان الله

الحــ ــزين يقول...

سمسم/سما
ماشى ياستى انتى شايفة كدا ماشى ولا يهمك ..المهم انتى اللى عاملة ايه انا الى عامل كدا ماشى !!ولا يهمك
خليكى ديما متناقضة كدا معايا انا بس ماشى دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

نهــــــــــار
هاتصدقينى لو قلتلك مليش غيره
انا فعلا بقيت عارفانى دا حظى ولا يهمك
دومتى سعيدة ومتشكر جدا ليكى

حـــلـــم كـــان يقول...

اول زياره ليا المدونه وكنت اتمنى تكون فى حاجه احسن من كده

متزعلش نفسك

سندريلا يقول...

اكيد هو احساس صعب بس الاصعب انك لو قربت وحبيته ولقيته خدعك او كدب عليك او خانك صدقنى احمد ربنا على اللى انت فيه كده احسن بكتير



تحياتى /سندريلا

غروب يقول...

هو انت حزين بس؟

يعنى مش تمشي معاك الشاعر الحزين ؟؟؟؟؟؟؟

اقصوصه يقول...

النهايه

بدايه جديده :)

Zinab Mohsen يقول...

اذيك يا الحزين ...
أنا مش بعاني حاليا من شعور الوحدة الحمد لله ... أختي الصغيرة تولين مالية عليا الدنيا ...
أنا من المنصورة ذات نفسها ... :)

الحــ ــزين يقول...

حـــلـــم كــــان
عموما انا سعيد بالزيارة وياريت تشرفينى تانى

دومتى بكل خير وسعادة

الحــ ــزين يقول...

سندريلا

ربنا يارب ما يجيب خداع ابدا لا ليا ولا ليكى قولى امين
يارب تبقى سعيدة ديما
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

غروب
لا معلش متمشيش معايا
لآن انا اللى بسمى نفسى مش نستنى حد يسمينى
أنا حزين بس
هو دا اللى انتى عاوزة تقوليه بس
عموما انا محمد الحنفى واساءلى مين محمد الحنفى كلهم عرفنى
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

اقصوصه
ماشى ياستى متشكر جدا للزيارة
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

Love Is Life
يارب ما تحسى الشعور دا ابدا ويخلى ليكى اختك ..وأنا من المنزلة
دومتى سعيدة

Zinab Mohsen يقول...

أحسن ناااااااااااااس ...

قلبى يتمزق


hi5