السبت، 12 سبتمبر 2009

كله كـــــــــدب

مبقاش حاجة اسمها احساس ..وبقا كله هلس فى هلس ..ولا فيه نخوة ولا عواطف ..ولا حد يحب كله خاطف.. إحساس ايه وحب ايه ..وكلام كتير وكله كدب..حبيب يخلف فى وعود وحبيبته ان شالله يموت ..ولا أخ ولا أخت ولا صديق!!!!!..زمن مناظر ومظاهر..ممكن تسأل لابس ايه ومعاه ايه ومؤهل ايه وعيلة ايه.. ولا شريعة ولا اسلام ممكن يسال عندك ايه ..يس؟أل عن نوع تليفزيون
أو انت شايل كام تليفون..ايه يعنى ينجرح مليون او كل الكون ..ما العمر أصلا مش مضمون!!!!..مفيش حاجة اسمها حب ولا احساس ..وكله يهون ..

هناك 27 تعليقًا:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

بخخخخخخخخخخخخ

انا جيت وكمان اول تعليق

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

تمام انا اول وتانى تعليق كمان

كل سنه وانت طيب يامحمد
ربنا يكرمك يارب ويطمنى عليك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

بجد أحيك من كل قلبى على البوست الصريح تسلم ايديك يامحمد

معتش حب غير فى الاحلام
وانا برده عملة بوست شبية لكلامك

بجد هايل قووووووووووووووووووووى
وانت فاهم انا اقصد ايه
مع تحياتى
انوسه

ملحوظه
فينك بقا ليك يوم مش بتفتح الميل
ابقا طمنى عليك
سلام بيبى

سمسم/سما يقول...

السلام عليكم
ازاي حضرتك
بصراحة كلامك ممكن يكون في منو
لا مش ممكن في منو كتير
بس متقدرش برضه تعمم
الاحساس والنخوة والاخوة والصداقة الحقيقية
اكيــــــــــــــــــــــــــد
لسى موجودة وكتير كمان
حوالينا ناس واخوة واحباب كتير
لازم نحس بيهم ونحبهم
مش لازم يكون بينا مصالح علشان نتكلم ونتعامل ولا كل حاجة مظاهر
الي يهمو المظاهر وبس
بيكون هو في ذاتو شخص ملهوش جوهر علشان كده افتكر ان كل الناس زية
على العموم
كل سنة وانت طيب
وكل عيد وانت سعيد

زهور الامل يقول...

ياااااااااااااااه على الحزن

ايه النكد اللي انت معيش نفسك فيه ده

الدنيا مش وحشة اوي كدة
في برضو لسة ناس كويسين وبيحبوك وبيخافوا عليك
بس انت بص حواليك كويس
مش معنى ان في فئة وحشة ومش كويسة يبقى الناس كلها كدة

ربنا يسعدك يارب
تحياتي

شمس النهار يقول...

اول زياره وان شاء الله مش الاخيره
بس ليه هذا الكم من الحزن

مش هقول لك شعارات والا كلام كبير
بس هقول لك الحاجات اللي انت بتقول عليها دي مش موجوده
هي موجوده فعلا سواء اعترفنا بيها او لا
عارف ليه علشان ربنا خلقها يبقي لازم تكون موجوده

كون ان احنا ماقبلنهاش او قبلنا من كفروا بها
ده مش معناه انها مش موجوده

ودايما عندي امل ان لازم في يوم من الايام هنلتقي معها وبها

وربنا يكرمنا بيها
ماتقول آمين

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم.........
ليس إلى هذه الدرجه .....
فالخير موجود ولكن يجب البحث عنه أو بالأصح التنقيب ....
.....
في أمان الله

غير معرف يقول...

الدنيا مش بمبي .. بس مش سودا كده ..

بص لنص الكوبايه المليان .. :)

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

انا شايفه انه بعد الكلام الجميل ده نروح نقف على كوبرى قصر النيل ونرمى نفسنا:)
الله يخليك الدنيا كروهاااات مش اسود بس ,كن جميلا ترى الوجود جميلا وبعدين هى لو غامقه اوى كده نروح نموت احسن..
تفائل شويه تفاؤل هتلاقى الدنيا اتغيرت واللى محبناش اكسر وراه زير ياسيدى مش قله....وسمعنى اغنيه ملهومش فى الطيب:)
وانت عامل ايه دلوقت؟

الحــ ــزين يقول...

عاشقة الأحزان
متشكر ليكى ياقمر ديما انتى اول حد يعق والله خيرك عليا
ابقى طمنينى عليكى ديما
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

سمسم/سما
انا كمان متشكر حضرتك ..بس صدقينى لازم نعمم كله ..ولا أقولك صدقينى احنا اللى لبسين العمة..ههههههه
والله انا بقيت مش عارف ولا فاهم اى حاجة
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

زهور الامل
هو فيه حاجة فى الدنيا غير النكد والكدب ..مفيش حاجة اسمها امل ولا حب صدقينى كله كدب أنا كله حياتى ولا بلاش
دومتى بكل خير متشكر ليكى جدا

الحــ ــزين يقول...

شمس النهار
أمين
متشكر ليكى ياقمر يارب متكونش الزيارة الاخيرة
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

نهــــــــــار
انا مقولتش ان الخير مش موجود
لاء موجود ..بس فعلا يلا الحمد لله بلاش اتكلم ومحدش بيصدقنى
دومتى سعيدة ربنا يوفقك وخليكى انتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

hager za3bal
لاء صدقينى الدنيا سودااااااااااااااا
بس الجزء البمبى اللى فيها انك انتى عبرتينى ..ههههههه
اتشرفت بالزيارة والله

الحــ ــزين يقول...

الشعب لابد له من حكومه تشكمه
ههههههههههه
رحت عند الكوبرى ..وانتى عاملة ايه دلوقت
والله انتى زى العسل سيبك انتى
دومتى سعيدة

mahasen saber يقول...

لا طبعا فيه حب واحساس والدنيا برغم وحاشتها وصعولة اليى فيها
لسه فيها خير برضه

ولاا ايه

غروب يقول...

سورى

واضح ان تعليقي المره اللى فاتت ضايقك

لكن اسلوبك وكلامك مش غريب فاعتقدت انك شخص تانى

عموما متاسفه

سلام

شوكولاتة يقول...

ماتبقاش متشائم قوي كده أكيد في ناس كتير كويسين وبيحبوك بصدق ممكن مايكونوش كتير وممكن يكونوا كتير بس مابيعرفوش يعبروا لكن أكيد في ناس لسه طيبين ومخلصين دور عليهم هتتخدع مرة واتنين وتلاتة بس المهم هتلاقيهم

كل سنة وأنت طيب وعيد سعيد عليك

Zinab Mohsen يقول...

امممممممممممممم ....
أنا متهيئلي إن الدنيا أحلى من كدة بكتير ... بجد ...
بس لو كلامك ده حقيقي ... فده مش معناه انه نخليه عقبة في طريقنا ...أو نعيش متألمين بسبب ناس مش تستاهل نتألم عشانها ...
أو ان احنا نبقى زيهم ... بالعكس نحااااارب عشان نبقى عكس طبيعتهم 180 درجة ...
ربنا معاااااااك ...

بيطرية ومش بايدى يقول...

انا معاك ان كله كدب فى كدب ومفيش حاجة اسمها حب كل واحد معاه اكتر من تليفون وايه يعنى برده ينجرح مييييت مليون مش مليون واحد كل الكلام ده انا معاك فيه
بس اقولك على حاجة كلام ف سرك
بالرغم من كل ده اول ما افتكر ان ربنا موجود احس ان لسه فيه امان واحلى حاجة كمان بتصبرنى اعملها انت كمان
افعد ادعى ربنا ان انت تعرف ترضيه ويدخلك الجنة وتقعد مع حبيبك اللى اسمك على اسمه
وتقعد بقى تحكيله وتشتكيله بس هو اكيد هيمسح دمعك ويقولك انا كنت مستنيك عشان انت من اهلى واصحابى صدقنى انا بعمل كده وفى ثوانى مودى يتغير وافرح نفسى باى حاجة
واقعد اصبر هناك مش هتلاقى خيانة مش هتلاقى كره ولا كدب ولا قلة اصل
توتوتوتوتتوء هناك
الجنة
ياريت تكون فهمتنى
رزقنا واياك الجنة وجمالها ولذة النظر الى وجهه الكريم اللهم آآآآآآآآآآمين

الحــ ــزين يقول...

mahasen saber
متشكر جدا ليكى للزيارة ياقمر بيس انا للاسف مفيهاش الخير
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

غروب
ولا يهمك اللمهم انتى عاملة ايه يارب تكونى سعيدة
وديما طمنينا عليكى

الحــ ــزين يقول...

شوكولاتة
ممكن يكون فيه ناس كويسين
بس سيبك انتى اللمهم انتى عاملة ايه مفيش حتة شيكو والله بجد
دومتى غرقانة فيها ..ههههههههه
الشيكولاتة مش تروحى بعيد
يارب ديما سعيدة

الحــ ــزين يقول...

Love Is Life
انا لما بقول كدا معناه انى اصلا مش واثق فى اى حد فى الدنيا دى كلها ومش هاعطى لاى حد ثقة ابدا مهما كان هو مين وليه .!.!.! اللمهم انتى ابقى طمنينى عليكى هاااا
دومتى بخير

الحــ ــزين يقول...

بيطرية ومش بايدى
انتى بتقولى ايه
انا اصلا مش ليا حد غير ربنا طبعا وانا بس اشكى لمين غيره ..
متشكر ياقمر دومتى بخير وسعيد والله بزيارتك

osha يقول...

جميل أوي كلامك اوي والبلوج كله مليان احساس بس سيبك شوية من الحزن علشان ربنا يفتحها في وشك ... كل سنة وانت بخير ويارب أشوفك زائر دائم عندي

قلبى يتمزق


hi5