الثلاثاء، 29 سبتمبر 2009

دا سبب وحدتى

أصدقائى خائنين ويقولون للناس انهم مظلومين ..بل انا من وضع بقلبهم الانين ...
أصدقائى خائنين ويقولون للناس انهم مظلومين بل انا من وضع بقلوبهم الانين .,.,أه.أه
يعلمون انهم مخطئون ولا يعترفون ..على الدنيا السلام يقفون بجانب اناس لا يستحقون وفى النهاية علينا يكذبون اين الوفاءأم اعتبر نفسى من الظالمون .,.,.,فى النهاية انا عاوز اوصل حاجة لحد وعاوز اقلكو حاجة يجماعة ..ياترى المفروض نمشى بعقولنا ولا بقلوبنا ولا بشهوتنا ونزوتنا ., ولا لازم نكدب ولا الدنيا أصلا بقت وحشة.,انا مش عارف بصراحة بس انا حاسس ان ممكن اكون انا الوحيد اللى وحش فى الدنيا دى
الحــ ــزين

هناك 43 تعليقًا:

الحــ ــزين يقول...

الحــ ــزين
والنبى ياجماعة وبالله عليكو اللى نفسو فى حاجة عاوز يقولها حتى ولو عاوز يغلطنى انا يقولها ولو الحد دا لآول مرة يدخل عندى ..ويارب ديما موفقين
الحــ ــزين

جوجو يقول...

السلام عليكم

اكيد طبعا لازم نمشى بعقولنا الدنيا بقت وحشة لان اللى فيها كلهم كدابين ومبقاش فى حد بتثق فه الا ما رحم ربى

تحياتى

بيطرية ومش بايدى يقول...

بص يا حزين
شكلى انا كمان هانضم لفرقة الحزانا
انا قريت اول سطرين بس والله
وعرفت انت بتكلم عن ايه
انا عايشة نفس حالتك دى على فكرة
بس انا بقى اجدع منك عارف ليه؟؟
عشان بقيت معنديش دم
يعنى ايه كلامك ده يا فلحوصة
اصبر هاروح اكمل قراية واجيلك اوضحلك الامور
بس انا لحد الان معاااااااك

بيطرية ومش بايدى يقول...

اوعى تقول كده تانى فاهم
اوعى اسمعك بعد كده تقول انت الوحيد اللى وحش والكلام الفاضى ده
يابنى خدها حكمة من (امك الست عطيات
اللى هو انا يعنى)
والله ماعادتش فى حد يستاهل انك تكون صاحبه او تخلص له
بس هنعمل ايه احنا اما بنيجى نعامل حد بنعامل ربنا يعنى بنراعى ربنا ف كل الاوقات مابنعرفش نكدب او نالف او حتى نكون بتوع مصالحنا وبس
عشان عارفين ان ربنا شايفنا
وتأكد مليووووووووووووووون فى الميه
ان احنا اللى صح والناس اللى بتتعامل بقانون الضرايب
مصلحتك اولا كلاتهم اكده غلط ف غلط فاهمنى يا هريدى

واقولك
انا ليه بقى اجدع منك (ده بالكلام وبس يعنى انت الاجدع طبعا الرجال قوامون )
اخدت قاعدة وقولت هامشى بيها ف حياتى
اوعى يكون عندك دم
ازاى يعنى توقعى اى حاجة مزفتة مهببة مستنيلة على عنيها من اقرب الناس ليك واللى انتى كنت فاكراهم انهم سندك وظهرك والكلام ده
يعنى اعمل حسابى انى مش هلاقى حد يعملى خدمات من دلوقتى ولحد ما اموت
ولا حتى يعملى جمايل ولو فكر انه يعمل هيكون بدافع انه يذلنى بعد كده

استنى هاكمل ف التعليق التالت يحسن تزهق

بيطرية ومش بايدى يقول...

احكيلك حكاية بس من يومين فاتو
انا كنت لسه راحة اقدم ف الكلية بتاعتى امبارح الكلية بعيدة عنى ومعرفش حد فيها وزى ماانت عارف بابا وماما مش معايا يعنى لايصة لايصة
كانت معايا واحدة ف دروس ثانوية عامية دخلت بيطرى زى ماقولكش يابنى البنت دى قد ايه كانت طيوبة وهادية وشاطورة وفرحت اوى اما لاقيتها معايا وقولت ان هيكون معايا حد يونسنى بس
المهم ندخل ف الموضوع بقى
المفروض ان احنا رايحين نقدم ف الكلية سوا مع بعض
هى سبقتنى وقالتلى لما توصلى رنى عليا
وصلت وتم الاتصال روحت يا سيدى لاقيتها مخلصة كل حاجة ..استنى ماتزهقش التقيل جاى ورا
انا جت لاقيتها مخلصة كل حاجة خالص ومستنية بس باباها اما يسلم على اصحابه
وانا روحت كنت عاملة زى اللى تايهة ف بلد غريبة ولا الادهى من كده لاقيت الموظف اللى قاعد قالى لازم تدفعى المصاريف دلوقتى عشان ملفك يكمل
واختك الفلحوصة راحة ومش عاملة حسابها على 400 جنيه صحيح هامشى اعمل بيهم ايه
المهم كان المفروض ان هى تقولى بقى تكلمنى على الاقل ف النوبايل وهى بتعمل ملفها كانت تلحقنى وانا ف البيت بدل ما اروح تانى واطخ المشوار 3 مرات وادفع بتاع10 جنيه توكسة
تفتكر عبرت اهلى.... ولا الهوا
وقعدت بقى تقولى ماكنتش اعرف انك مش عارفة والله ومش والله والافلامنات دى
قعدت اقول ف بالى يعنى انا كنت بشم على ضهر ايدى عشان اعرف
بس يلا ما علينا انا نفسى معرفش جبت برود الاعصاب ده منين وقعدت اضحك وابتسم ف وشها واقولها لا ياحبيبتى ولا يهمك انا اللى غلطانة انى ماسالتكيش
والكلام العبيط ده
بس اصلا الكلام ده حصل معايا قبل كده
من اعز اعز اصحابى اللى هى ف مقام اختى لا دى كانت اختى بالفعل
من ساعتها بقى وانا مش مخلية عندى دم خاااااااالص
حاطة اعصابى ف التلاجة


بس وتوتة توتة فرغت الحدوتة

ادينى سمعت كلامك اهو وقولتلك كل اللى كان نفسى فيه وزيادة كمان

بيطرية ومش بايدى يقول...

يالهو اسود فحلقى كمان

كل ده رغى
ربنا معاك على بال ماتقرأ

مش قولتلك هتزهق منى وتقولى اوعى تيجى هنا تانى

لا بجد قلبى معاك

تحياتى الحزينة لاجمل حزين

زهور الامل يقول...

تعرف يا محمد

انا اكتر واحدة في الدنيا دي اخدت مقالب من اصدقائها
وتعمل ايه لو اكتشفت ان اقرب الناس الى قلبك بيكدب عليك وبيشتغلك وبيستهون بعقلك
وبالرغم من كدة عايشة وكويسة والحياة بمبي واللي مش عاجبه يقطع حواجبه

والدنيا لازم نمشي فيها بقلوبنا وعقلنا وبصيرتنا مع بعض
لان برضو الناس كلها مش وحشة والناس كلها مش حلوة
الدنيا فيها ده وده

وبعدين انت مش وحش يا محمد والله انت عسل وسكر كمان وبحس ان طيبة الدنيا كلها فيك
بس نصيحة
اللي يبيعك بيعه ودوسه كمان
ومفيش حد يستاهل اصلا زعلك ولا حزنك ده

تحياتي

noon kiko يقول...

my_yotopia@yahoo.com

(Joudy) يقول...

الحقيقة انت لازم تحكم عقلك لأن القلب فى الأيام دى حكمه بيكون خاطئ وتعلم إنك تعتمد على نفسك ومش تحتاج لحد علشان مش تتصدم وربنا يوفقك فى حياتك

دمت بكل الخير والسعادة

الحــ ــزين يقول...

جوجو
والله ياستى انا كمان مبقتش أثق فى نفسى
يلا الحمد لله على اى حال ومش مهم فى الدنيا دى اصدقاء .,.,دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

بيطرية ومش بايدى
بصى ياحجة قبل اى حاجة انا بحبك جدا وبموت فيكى كمان .,ومش كفاية عليا انى اسمع رايك لازم نناغش فى بعض .,ودا اصلا علشان بحبك أصدقاء ايه فكك كل ضحك على الدقون .,بس انتى المفروض مش تخشى صيدلة ..المفروض ميكانيكا شعبة .كلام.ههههههههههههه انا بهزر انتى حبيبتى والله وبموت فيكى وببقى فرحان لما بس تدخلى عندى اى خدعة
والنبى ما تحرمينى من كلامك اللى زى السكر ده.....,,,,,سلام ياقمر

الحــ ــزين يقول...

بيطرية ومش بايدى
وبعدين والله الاصدقاء فى الزمن دا لو ليهم مصلحة على حساب صحبهم المصلحة اولى سيبك دومتى بكل خير ياعسسسسسسل

الحــ ــزين يقول...

زهور الامل
ربنا يخليكى ليا بس طيبة ايه دنا جتتى نحست والله العظيم الناس خلتنى بارد وتقريبا عن قريب هيبقى مش عندى اى احساس ..بعيد عنك يعنى جبلة ,,,بجم من كتر ما الناس بتحط فوق دماغى يلا الحمد لله اهى عيشة والسلام ومش تزعلى منى اصلى انا مش بعرف اعيشها بمبى بحس انى مش عندى اى احساس .يارب تبقى سعيدة فى حياتك ديما ومش تشوفى اللى انا بشوفه ..فى رعاية الله

الحــ ــزين يقول...

(Joudy)
انا عمرى ما اعتمدت غير على نفسى ولا حتى بعترف براى حد غيرى فى ى حاجة تخصنى انا شخصيا ..يعنى عمرى ما كنت ضعيف سامحينى انا مش بقول انه كلامك غلط بس بوضحلك علشان تفهمينى اكتر ونعرف بعض اكتر علشان اكيد هانعلق عند بعض كتير .,وياستى الدنيا كلها بلاوى .اه والله ..دومتى سعيدة

مي يقول...

اولا انت مش وحيد لاننا اصحابك وماشاء الله انا شايفة كتير بيحبوك لكن انا رايى ان نتحكم فى عقولنا لان قلوبنا لوحدها بتودينا فى داهية ومش بنعرف نحكم على اللى قدامنا
وفى الاخر انت مش بتعامل انسان لا انت بتعامل ربنا
تحياتى يا قمر

الحــ ــزين يقول...

مي
اكيد ياقمر كلكو اصحابى ومش اقدر استغنى عنكو ابدا كفاية اننا كلنا لما بنكون مخنوقين بنفك فى بعض كله بيفضفض
والله يمكن كلنا صادقين كمان احسن من الاصدقاء اللى اتربينا معاهم طول عمرنا وعرفينهم ..كبرى
دومتى سعيدة

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم..
أخي الحزين ...
المشكله اننا نعمم كثيرا ...
والسبب تكرر أمر ما عدت مرات ...
ولكن الخير موجود....
وهذا ليس كلامي كلام خير البريه ...
الخير في أمتي إلي يوم الدين...
لكن عليك الإجتهاد في إنتقاء صحبك...
صدقني أخي لايهم عقل أو قلب إتبع طريق الدين الطريق الوحيد الذي لن تظل وأنت تتبعه...
........
طبعا إنت إديتني كرت أخضر أقول إلي عايزاه فأرجو أن تتقبله بصدر رحب ..
.,...
دمت بخير

ضحكات الحياة يقول...

اييييييييييييه هي الحياه كده ليه ؟
بقي ليها طعم غريب
طعم عصير كوكتيل من عند واحد وحش
ههههههههههههههههههههه

يا عم مش أنت اللى تقول الكلام ده
ياما الواحد شاف و لسه هيشوف في حياته
لازم تنسي و متحولش أنك تحط في بالك حاجة عدت أو حصلتلك

و بعدين أنا رأيي ان احنا لازم في الزمن ده ان احنا نحكم عقلنا الأول علشان في ناس كتير مبقتش كويسة

ضحكات الحياة يقول...

و بعدين على رأى مي

ما احنا هنا اهو جمبك يا راجل و لا احنا مش اصحابك يا عم

و مفيش حد مثالي و بقي الكويس قليل

فك و روق أنت كده و على رأى اللى قال طنش تعش تنتعش
بس بلاش تطنش لينا ههههههههههههههه

و بعدين اهم حاجة انك تفضفض و تقول على اللى مضايقك

يلا كفاية بقي انا رغيت كتير

سلام يا باشا

عايزين بقي البوست الجاي يكون تفائل و فرح ان شاء الله

و يا رب تفرح

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محمد

وحشتنى قووووووووووووووى انا عارفه انى مقصرة معاك بس اخر مرة وانا بكلمك سافرت فجآة الاسكندريه لان طبعا انت عارف انى نفسيتى مش ولا بد
ويادوب لسه راجعه

متزعلش نى ياقمر لانى مش اقدر على زعلك
وبجد كلامك وجعنى قووى ومش عارفه ارد عليك لانى حاسه بصرخه كبيرة جواك يا قمر
ربنا يسعدك يارب ويوفقك ولا تزعل نفسك لان مافيش حاجه تستاهل اصلا انك تزعل وخليك قوى يا محمد
واياك تضعف مهم حصل
ربنا يسعدك يارب ويطمنى عليك
منتظراك عندى عملت بوست جديد

yasmina يقول...

السلام عليكم
اولا البوست جميل اوى بجد والله
بس ليه الحساس دة
دة صعب اوى
والوحدة دى كمان اصعب
وبعدين اللى عنده مدونة جميلة كدة وفيها الناس الجميلة اوى دى كمان
لا يمكن لا يمكن يكون ابدا وحيد
سلام
يا اللى مش وحيد ولا حزين كمان

mahasen saber يقول...

شوف الدنيا مهما نمشى فيها بعقولنا
بقلوبنا

هيا اولا واخيرا نصيب

اصحاب بيخونوا الا الخيانه الصديق الخائن لا مكان له مع صديق وفى

حـــلـــم كـــان يقول...

بص ياحزين

الوقتى انت لو بصيت هتلاقى كله بيحور على كله

وحكايه الاصحاب دى بقا
انا كان اصحابى وكده وكنت مفكره عمر ماحد منهم يعمل حاجه وحشه فيا
بس حصل وواحده فيهم عملت فى حركه زباله جدآ عمرى ماكنت اتوقعها
والوقتى مفيش غير واحده من صحابى عارفه الموضوع والباقى مش عارف
ولما بكون مع اصحابى كلهم بتعد وهى اعده معاهم
بعد وبرسم ضحكه على وشى

الحــ ــزين يقول...

نهــــــــــار
متشكر جدا ليكى ياقمر
وانا والله بس مش بمشى غير بالقلب ..والدين طبعا عموما انا ماشى بالحكمة اللى بتقول كن فى الدنيا كانك غريب او عابر سبيل
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

ضحكات الحياة
ياعم طبعا انت صديق بس مش زى اصدقائى اللى كانو غاليين عندى وما زالو على فكرة بس فيه حجات انا المفروض انى مكنتش اتخيلها يلا الحمد لله ...متشكر على زيارتك ياقمدومت بكل خير

الحــ ــزين يقول...

عاشقة الأحزان
انتى فين يابنتى والله العظيم انتى اللى وحشانى جدا بس انا مش عارف بقى المهم سيبك انتى عارفة بقى الاصدقاء اللى انا ديما واقع معاهم ..انتى بس ابقى اسالى على الاقل وعرفينى بس ان انتى بخير مش اكتر .,متشكر ليكى ياقمر

الحــ ــزين يقول...

yasmina
والله العظيم ما هتصدقى لو انا قلت ليكى انو الوحدة دى بالنسبة ليا جنة واحسن من حجات كتير ., بس هيا يارب تدوم ليا ومش عاوز غيرها
دزمتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

mahasen saber
عندك حق ودا اللى انا عملته
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

حـــلـــم كــــان
انتى عارفة مش هاتصدقى لو انا قلتلك انى خلاص مبقتش اعرف حاجة اسمها اصدقاء ولا عاوز يكون ليا اصدقاء كفاية غش .,وانتى كمان خلى بالك انتى لسة صغيرة وانا بلحقك علشان تعملى حسابك .,يارب ديما تكونى سعيدة

شوشو يقول...

دى اول زياره ليك

مدونه لذيذه


ازى تقول انك وحيد

مفيش حد وحيد




تحياتى

شــــوشــــو

موجة يقول...

عارف بقى
انت عندك الف الف الف حق
ويابختك قدرت تقول وتعبر عن اللى جواك
عموما انا سعيدة جدا بزيارتك مدونتى وجيت اهو ارد الزيارة
لاقيتنى مش هقدر اقطع الزيارة

الحــ ــزين يقول...

شوشو
متشكر ليكى ياقمر ويارب تتكرر
دومتى بكل خير

الحــ ــزين يقول...

موجة
انا اللى سعيد والله بزيارتك
وعموما يستى انا اتمنى ان انتى تكراريها
دومتى بكل خير

osha يقول...

هالوووووو ايه الاخبار سبحان الله جيت عالجرح ... الاصحاب دي زي ماهما حاجة مهمة بيكونو برضه احيانا حاجة وحشة جدا .... ومابقاش في حد صافي من جوا

الحــ ــزين يقول...

osha
فعلا مفيش حد فى الدنيا دى خلاص يتأمن على اى حاجة خلاص .,متشكر ليكى ياقمر على الزيارة الحلوة دى

جارة القمر يقول...

مازال هناك الكثير من الخير

جارة القمر يقول...

اختر أصدقاءك جيدا حتى لاتتالم كثيرا

كن بفرح

miroooo يقول...

انا اول مرة ازورك واحب اقولك ان احنا مش لازم نفكر بقلوبنا بس او بعقولنا بس لازم الاتنين يشتغلوا مع بعض علشان مانظلمش حد وبجد الدنيا بقت وحشه اوى بس احنا لازم نكون كويسين لاننا فى النهايه بنعامل ربنا وهو اللى هيحاسبنا وياريت ماتياسش من الدنيا ربنا موجود دائما دمت بالف خير

الحــ ــزين يقول...

جارة القمر
متشكر على زيارتك جدا وانا فعلا اتعلمت خلاص
دومتى سعيدة

الحــ ــزين يقول...

miroooo
وياريت مش تكون اخر زيارة ان شا الله
مش مهم فعلا انى افكر ازاى بس المهم اللى يراعى ربنا
دومتى بكل خير

موجة يقول...

انا جيت تانى اهو
بس ملاقيتش حاجة جديدة
يلا بقى نزل بوست جديد
بس ميكونش حزين ياحزين
هو انت اسمك اية؟

الحــ ــزين يقول...

موجة
متشكر جدا ياقمر انتى تيجى زى ما انتى عاوزة انا بس معلش كنت مشغول حبة كدا ..عموما انتى تؤمرى.,

mimi يقول...

انا حاسة بالشعور ده

ومتأكده إنه فترة مؤقته وهتعدي

ويارب مش تكون حزين أبدا

قلبى يتمزق


hi5